De Nederlands-Britse multinational Unilever en het Formule 1 team van McLaren zijn een technische samenwerking aangegaan voor meerdere seizoenen. Dat maakte het automerk vandaag bekend. Daarmee is de samenwerking van Rexona, een van de merken van Unilever, en Williams ook definitief van de baan.
De samenwerking begint al aankomend seizoen. Zak Brown, CEO van McLaren, vertelt op de website van het Britse automerk: ”McLaren en Unilever zijn twee organisaties met een wereldwijde reputatie voor innovatie, inspiratie en een voorsprong in de technologische industrie. Deze samenwerking zorgt ervoor dat we kennis en expertise kunnen uitwisselen tussen twee grote bedrijven.”
Ook bij Unilever zijn ze blij met de samenwerking: ”We zullen onze gezamenlijke inspanningen gebruiken om huidige en toekomstige uitdagingen aan te gaan met een aantal van ’s werelds beste technici, en daarmee ook toekomstig talent te laten ontwikkelen binnen onze bedrijven.” aldus Dave Penrith, Chief Engineer bij de Nederlands-Britse multinational.
Bij de presentatie van de 2020-auto van McLaren, de MCL35, zal waarschijnlijk duidelijk worden of we door de samenwerking misschien wel een oer-Hollands Unilever merk als Unox op de auto zullen zien verschijnen. Daar is nu namelijk nog niks over bekend gemaakt.