Mitch Evans heeft de overwinning gepakt tijdens de eerste van de twee Rome ePrix’. De Nieuw-Zeelander wist vanaf plaats negen met slim energiemanagement en een juist getimede Attack Mode onbedreigd weg te rijden van de rest van het veld en kon dus probleemloos naar de overwinning rijden. Vandoorne werd tweede, Vergne completeerde het podium. Robin Frijns was de beste Nederlander: hij eindigde derde.
Met Stoffel Vandoorne vanaf pole position, Robin Frijns vanaf plek twee en Nyck de Vries vanaf de derde plaats was het een Nederlandstalig front van het veld. Iedereen kwam goed van zijn plek en Vandoorne kon zijn leidende positie behouden, al klopte Frijns wel meteen aan bij de Belg.
Daarachter ging het meteen mis voor Oliver Rowland. De Brit werd van achteren aangetikt, ging in de rondte en in de muur. Daarachter stonden meteen meerdere coureurs stil. Günther crashte vlak na de crash Rowland ook en ging rechtdoor de muur in. Chaos alom dus in de eerste ronden. Het resulteerde in een full course yellow, welke later werd omgezet in een safety car, want er lag de nodige rommel op de baan.
Met nog 34 en een halve minuut op de klok ging het veld weer van start, met nog altijd Vandoorne, Frijns en De Vries aan kop. Daar was het direct spannend, met Robin Frijns die met een knappe uitremactie de leiding in de race pakte. Een ronde later pakten de beide Mercedessen, en ook Jean Eric Vergne, Attack Mode, waardoor Frijns een klein gat achter zich had om zelf ook Attack Mode te kunnen activeren. Dat lukte precies, met weinig ruimte over. Een mooie strategische actie van de Limburger.
Da Costa zakte daarna weg door het veld. Zowel Vandoorne, De Vries, Vergne, Dennis en Evans gingen de Portugees voorbij. De actie van Dennis op de DS Techeetah-rijder was niet het meest netjes, met tijdens de inhaalactie een flink tikje op de achterkant van de goud-zwarte wagen van Da Costa. De raceleiding liet het verder voor wat het was.
Frijns activeerde met nog iets meer dan negentien minuten op de klok zijn tweede keer Attack mode, maar verloor nipt zijn leidende positie aan Vandoorne. Hij en Frijns waren daarna wat aan het stuivertje wisselen wat betreft de leiding, maar Mitch Evans kwam met zijn extra energie en de Attack mode als een aap uit de mouw en ging er met P1 vandoor. Vandoorne viel door de inhaalactie terug naar plek drie.
Vijf minuten en vijftien seconden werd toegevoegd vanwege de tijd achter de safety car en Vandoorne maakte direct daarna gebruik van zijn Fanboost. Daarmee kon hij langs Frijns en Dennis. Die laatste viel flink terug vanwege een gebrek aan energie en dus was een podiumplaats voor hem helemaal uit zicht. Vergne wist ook nog even langs Frijns te komen, maar de Limburger gaf zich niet gewonnen en kon met twee ronden te gaan weer langs de Fransman. En hij was nog niet klaar: hij rekende ook meteen maar Vandoorne in voor plaats twee.
Evans werd niet meer bedreigd en ging dus naar de overwinning. Frijns eindigde knap tweede met Vandoorne vlak achter zich op de derde stek. Vergne eindigde vierde, Bird knap vijfde vanaf de dertiende startplek, en Da Costa zesde. Een tegenvallende dag was het voor Nyck de Vries. De Nederlander viel gedurende de race rap terug en parkeerde zijn auto vroegtijdig in de pitstraat.