Scott McLaughlin heeft de eerste IndyCar-race van het seizoen gewonnen. Het was voor de Nieuw-Zeelander de eerste overwinning in zijn IndyCar-carrière. Rinus ‘VeeKay’ van Kalmthout vertrok de race vanaf plaats vier en had lang uitzicht op een top vier finish, maar viel in de laatste paar ronden terug naar plaats zes.
Scott McLaughlin mocht de race vanaf pole position, met Rinus van Kalmthout op de vierde plaats in zijn kielzog. Die wist bij de start meteen een plek te pakken bij de start omdat Will Power slecht weg kwam. Verder kwam het volledige veld zonder kleerscheuren door de eerste ronde. Pato O’Ward was in die eerste ronde de meest opvallende naam: de Mexicaan wist meteen zeven plaatsen te pakken en sprong van de zestiende naar de negende plaats.
De eerste ronde pitstops begon voor de rijders die op de rode banden waren gestart in rondje acht. Jack Harvey was de eerste en een ronde later reageerden veel andere coureurs op. Vooraan het veld reageerden maar een paar rijders, maar leider McLaughlin en ook Herta en Veekay bleven buiten. Bij de Nederlander trad wat overstuur op en het kostte hem een plaats: Will Power haalde Van Kalmthout in in ronde zestien. Drie ronden later stuurden ook Ericsson, Grosjean en Palou aan hem voorbij. Hij riep over de boordradio dat hij geen grip meer had, maar het team haalde hem pas aan het einde van ronde twintig naar binnen. Hij was al flink wat plekken kwijtgeraakt en viel na zijn pitstop terug naar stek twintig.
In ronde 25 kwam rookie Malukas net iets te wijd uit bocht drie, belandde op de marbles en ging vol de muur in. Hij viel met flinke schade stil, midden op de baan. Er werd meteen met een caution ingesteld, waardoor de pitstraat dicht ging en de rijders elkaar niet meer mochten inhalen. Op Alexander Rossi en Scott Dixon na kwam de volledige top twaalf naar binnen zodra de pitstraat weer open ging. Daar ging het mis tussen Grosjean, Rahal en Ericsson. Grosjean werd in de muur gedrukt, maar leek er schadeloos uit te komen.
In ronde 34 werd de race weer van start gevlagd, met Rossi aan de leiding en vlak achter zich Dixon en O’Ward. De eerste rondes kwam iedereen ongedeerd door, hoe krap het soms ook was. Rossi, op de zwarte banden waar hij op gestart was, kwam in rondje 38 naar binnen voor nieuw rubber. Hij kwam op rode banden weer naar buiten. Daarmee hoopte hij later in de race, als de andere rijders naar binnen gaan, zijn slag te slaan. Pato O’Ward werd in rondje 48 naar binnen gehaald, die qua banden wel redelijk op het einde van zijn latijn zat. Daarop reageerde Scott Dixon, die daarmee de leiding af gaf aan Rinus van Kalmthout. Dixon viel terug naar stek elf, O’Ward naar plaats zeventien. Veekay moest echter nog wel een pitstop maken, dus de leiding zou hij niet behouden.
In ronde 63 kwam de Nederlander naar binnen en hoopte daarmee ook zijn laatste stop te hebben gemaakt. Hij zou voor een topklassering wel brandstof moeten gaan sparen, om zo niet nog een keer te hoeven stoppen. Hij kwam terug op de baan op stek vijftien en moest na alle stops die er nog na hem kwamen vooral naar achteren gaan kijken. De andere rijders die later stopten hoefden natuurlijk minder brandstof te besparen.
Dalton Kellett stond met nog 27 ronden ook nog even achterstevoren. Arrow McLaren waagde de gok en haalde O’Ward naar binnen, maar de caution bleef uit. Voor de Mexicaan niet het grootste probleem: hij moest sowieso nog stoppen, maar voordeel van een caution kreeg hij niet.
Scott Dixon leidde met nog 22 ronden te gaan de race, maar moest nog een keer stoppen. Met een langzamere stop dan had gekund, aangezien de linker achterband er niet lekker op wilde, viel hij terug naar stek acht, vlak achter Romain Grosjean. Dixon kon door de late stop met een verse set harde banden dus flink gas gaan geven. Maar Dixon wist niet voorbij de Fransman te sturen en bleef dus hangen op de achtste plaats.
Veekay moest lang brandstof sparen, maar werd met nog drie ronden te gaan ingehaald door Clonton Herta. Ook Romain Grosjean ging de Nederlander voorbij en dus viel Van Kalmthout terug naar plaats zes.
Vooraan het veld was het Scott McLaughlin die na alle stops en de caution uiteindelijk weer op de eerste plaats terechtkwam en daarmee zijn eerste IndyCar-winst pakte in zijn carrière. Alex Palou werd tweede met achter zich Will Power. Vierde werd Colton Herta en vlak voor Veekay werd Grosjean vijfde.